طبیعت مالزی
نوشته شده توسط : حسین

کوه کینابالو

کوه کینابالو که درست داخل جزیره بورنئو قرار گرفته است، دقیقا همان جایی است که می تواند زیبایی واقعی طبیعت مالزی را به شما نشان دهد. این جا همان جایی است که هر کسی که اهل طبیعت گردی باشد را شیفته خودش می کند. این کوهی که در مورد آن صحبت می کنیم، در استان صباح در شرق مالزی واقع شده است و جزئی از پارک ملی و حفاظت شده کینابالو محسوب می شود. به هر حال اگر شما هم اهل طبیعت گردی هستید، بهتر است که از همین حالا خودتان را برای سفر به این بخش از مالزی و بالا رفتن از قله این کوه زیبا و سرسبز آماده کنید. چراکه این کوه با هر کوه دیگری که تا به حال در آن تجربه کوهنوردی داشته اید، متفاوت است!

غارهای باتو

اگر گشتی در اینترنت بزنید، این را می بینید که غارهای باتو به عنوان یکی از شگفت انگیزترین معابد مالزی شناخته می شود. نکته جالبی که می خواهیم در این باره به شما بگوییم، این است که این غارها جدای از اینکه به عنوان یک معبد ارزشمند و منحصر به فرد شناخته می شوند، یکی از زیباترین مناظر طبیعی مالزی را دارند. در این منطقه غارهای بزرگ متعددی وجود دارد که چشم اندازشان باور نکردنی است. به هر حال اگر می خواهید گوشه ای از طبیعت مالزی را به چشم خودتان ببینید، بد نیست که به کوالالامپور سفر کنید و از این غارهای شگفت انگیز نیز بازدید کنید.

پارک ملی مولو

پارک ملی مولو که قله های متعدد و مناطق سرسبز متعددی دارد، یکی از مهمترین و جالب ترین جاذبه های طبیعی مالزی محسوب می شود. این پارک ملی جزئی از آثار جهانی یونسکو است و شما می توانید آن را در استان ساراواک و داخل جزیره بورنئو پیدا کنید. نکته اینجاست که این پارک ملی ترکیب بسیار جذابی از طبیعت زیبا و حیات وحش ارزشمند دارد و از همه جذاب تر اینکه در آن قبیله های مختلفی زندگی می کنند که سبک زندگیشان به سبک زندگی عشایر است و احتمال اینکه شما در این منطقه در جزیره بورنئو با آن ها برخورد داشته باشید، بسیار زیاد است.

دره دانوم

دره دانوم یکی از آن جاهایی است که زیبایی و خاص بودن طبیعت مالزی را در آن می توان به چشم دید. این منطقه پوشش گیاهی و جانوری فوق العاده ای دارد و هیچ انسانی در آن زندگی نمی کند. دلیل این مساله هم این است که دره دانوم یک جنگل بسیار پر تراکم دارد و اصلا جای مناسبی برای اقامت انسان ها ندارد. همین مساله باعث شده که این دره بسیار بکر باقی بماند و گشت و گذار در آن به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل شود. گفتنی است که تنوع گیاهان در این منطقه بسیار زیاد است و دانشمندان و محققین خیلی از تحقیقات خود در زمینه گیاهان را در این منطقه انجام می دهند.

پارک ملی پنانگ

با اینکه پارک ملی پنانگ وسعت خیلی زیادی ندارد، اما به قدری جذاب است که به راحتی می توان از طبیعت آن به عنوان یکی از زیباترین مناظر طبیعی مالزی یاد کرد. این پارک ملی 29 کیلومتر مربع وسعت دارد و در آن سواحلی وجود دارد که هر کسی با بازدید از آن ها شگفت زده می شود. به هر حال این یک واقعیت است که همیشه جزیره پنانگ به خاطر طبیعت شگفت انگیزش مشهور بوده و هست و هیچ جای دیگر این کشور نمی تواند از نظر زیبایی با آن رقابتی داشته باشد.

پارک رویال بلوم مالزی

پارک رویال بلوم طبیعت بسیار دیدنی دارد. در حقیقت این پارک در یک جنگل بارانی واقع شده است و در آن حدود 3000 گونه مختلف از گل های زیبا و نادر وجود دارد. یکی از این گل های نادر، بزرگترین گل جهان یعنی رافلزیاست و شما می توانید آن را در پارک رویال بلوم از نزدیک ببینید.




:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: